V online marketingu je dôležité nielen vlastniť svoj vlastný firemný web, ale predovšetkým to, aby tento web dosahoval rastúcu návštevnosť. Pretože práve z návštevníkov sa stávajú zákazníci.
Zvýšiť návštevnosť a vznik očakávaných konverzií na stránke sa dá platenou reklamou, ale tiež organickým a teda prirodzeným spôsobom. Známym riešením je využiť k tomu techniku seo, ktorá sa postará o lepšie postavenie vášho webu v internetových vyhľadávačoch. Čím bude mať stránka vyššie postavenie napr. vo výsledkoch Google, tým je logicky viac pravdepodobné, že si ju všimne a následným kliknutím navštívi oveľa viac potenciálnych záujemcov. Respektíve záujemcov a užívateľov, ktorým sa váš odkaz zobrazí ako relevantný výsledok k ich hľadaným výrazom.
- Konkrétne vravíme o súbore nástrojov Search Engine Optimization, čo je preložené do slovenčiny optimalizácia pre vyhľadávače a tento pojem zároveň lepšie vysvetľuje účel tohto procesu.
Jeho cieľom je to, aby konkrétny web stúpal vyššie v organických výsledkoch hľadania. Charakterizovať to môžeme veľmi jednoducho. K vášmu oboru podnikania sa viažu určité služby alebo produkty, ktoré ľudia v Google hľadajú pod konkrétnymi výrazmi, napríklad „herné počítače“. Bežný užívateľ do vyhľadávače zadá určitý výraz či kľúčové slovo a na základe toho má za pár stotín pred sebou výsledky relevantné k tomuto slovu alebo slovnému spojeniu.
- Niektoré odkazy sú umiestnené v poradí vyššie a iné sú zasa kdesi vzadu. A toto poradie nie je náhodné! Svoju pozíciu v organických výsledkoch si musíte zaslúžiť.
„Hľadací roboti“ po zadanom príkaze prehľadajú celý internet a následne poskytnú výsledky zoradené podľa relevancie, kvality a množstva faktorov. A práve optimalizácie pre vyhľadávače musí pracovať s vnútornými ako aj vonkajšími faktormi webu, aby tento dosahoval čo možno najlepší výsledok a aby ho „googleboti“ posúvali stále vyššie.
- Na takejto optimalizácii je zároveň výhoda, že jej výsledky sú dlhodobé a pozitívne účinky prichádzajú aj dlho potom, ak sa tento proces ukončí.